maanantai 24. kesäkuuta 2013

Juhannusaatto Lago Maggiorella

Juhannusta vietimme ensimmäistä kertaa varmasti 15 vuoteen muualla kuin Suomessa. Ulkomailla asumisestakin huolimatta olemme olleet aina kesäkuun lopussa jo Suomessa ja viettämässä vanhempieni ja tätini kanssa juhannusta mökillä, mutta tänä vuonna olimme kotona Milanossa. Etsin alkuviikosta monia eri hotelleja ja vaihtoehtoja järviltä. Keskiviikkona sitten tärppäsi hyvännäköinen paikka ja perjantaina ajoimme tunnin matkan Milanosta Lago Maggiorelle. Hotellimme tai huoneistohotellimme sijaitsi Meinassa n. 20 minuutin matkan päästä "pää"kaupungista Stresasta.

Saavuimme paikalle vasta alkuillasta, sillä juhannusaatto ei tietenkään täälläpäin maailmaa ole vapaapäivä. Kävimme hakemassa Miehen työpaikalta ja lapset aiheuttivat aikamoisen show:n Miehen konttorilla... Erityisesti Minisisko sai faniauman peräänsä, kun toimiston naiset päivittelivät miten ihana 1-vuotias voi olla.

Juhannusatto sujui melkolailla kuten Suomessa eli uimista pimenevässä illassa ja hyvää ruokaa. Saunaa ehkä jäimme kaipaamaan, mutta lämmin ilta korvasi sen. Residenssin yhteydessä on samanniminen ravintola, mikä oli todella tyylikäs ja ruoka herkullista. Ravintola oli valitettavasti jo täynnä, joten emme saaneet pöytää veden ääreltä. Toisaalta se oli hyvä, sillä lapset leikkivät pihalla heidän syötyään saksalaisen perheen tytön kanssa ja saimme syödä rauhassa Minisisko seuranamme.  Illallisen jälkeen ihmettelimme pimenevää maisemaa, tyylikkäitä ravintolavieraita ja vasta yhdentoista aikaan saimme lapsetkin vasta sänkyyn...

Valitettavasti kuvien laatu on nyt ei-niin-mahtava, kun kameramme hajosi. Toistaiseksi siis vain kännykuvia.
Perillä...Näkymä parvekkeelta.

Äiti vs. lapset uimakilpailu.

Alkuruoka. "Tutto in un piatto."

Pääruoaksi tottakai kalaa...

After dinner drawing.

"Me ollaan maapallon miehiä." totesi Pikkusisko katsellessaan kuuta.

Ciao!

1. Voi vitsi mitkä maisemat, tuonne pitää päästä lomalle! Juhannuksen vietto on täälläkin jäänyt viime vuosina kokonaan pois. Vaikkakin usein sitten kuitenkin kaipaan sellaista perinnettä, että menisi ystävien kanssa mökille ja nauttisi hyvästä ruuasta ja yöttömästä yöstä Suomessa. No ehkä vielä joskus :).

1. Lago Maggiore oli kyllä ihana paikka! Suosittelemme tuota hotellia ja muutenkin ympäristöä. Takaisin olemme joku viikonloppu kyllä menossa.

2. Voi mitä kuvia, tunnelmia ja maisemia! Kävin miehen kanssa anniversary-hemmottelulomalla Maggiorella (Stresassa) kaksi vuotta sitten, ja se oli rakkautta ensi silmäyksellä. Nyt tänä kesänä ei poiketa tuolla, mutta toivottavasti Como on yhtä kiva.

1. Como on mun mielestä aika erilainen ja vaaka kallistuu ainakin tällä hetkellä tasan kummankin suhteen...